sobota 30. června 2012

Mallorca

Zítra to bude týden, co jsme se vrátili z dovolené. Napsala bych o ní dřív, ale týden na sluníčku a přechod zpátky na fulltime k počítači moje oči nějak těžce nesly a nechtěla jsem je víc zatěžovat. Každopádně byla perfektní – zase jsem se přesvědčila, že ze zdravotního hlediska bych potřebovala u moře nejmíň tříměsíční letní byt. Nepotřebovala bych tam kromě šamponu s kondicionérem, opalováku a sprchomýdla žádnou kosmetiku, zato teď mám už pár dnů po návratu puntíkovanej ksicht, kůži na zadní straně rukou jak rašpli a nádavkem se loupu po celých zádech, i když jsem se neopalovala, ach jo.

a1

a2

S Lvíčkem oba milujeme řecké ostrovy, ale to by v současné situaci znamenalo asi pětihodinový let a na to jsme neměli náladu, takže jsme vybrali Mallorcu. Rovnou můžu říct, že je jiná; víc “kontinentální”, podobná třeba Itálii (nebo, koneckonců, samozřejmě i Španělsku, ale tam jsem byla naposled před 20 lety :)). To, co nám ale předloni vadilo na dovolené v Bibione – totiž že se klimaticky a vůbec prostředím tolik neliší od ČR – to nám letos z nostalgických důvodů víc než vyhovovalo. Moře bylo navíc určitě teplejší a slanější, ubytování slušné (i když čtyři hvězdičky bych tomu za sebe nedala) a jídlo výborné; měli jsme dokonce i humra :). Hotel měl taky dost masivní animační činnost pro děti i pro dospělé, a to nejen přes den, ale i po večerech. Rockový koncert byl (na to, že šlo o hotelovou show) poměrně dost dobrý :D. A samozřejmě koktejly!

a3

a4

Jeden den jsme si tradičně půjčili auto a objeli půl ostrova. První cíl byl poloostrov Formentor, nejsevernější cíp Mallorky – cestou jsme projeli perfektní mlhou (taky byla po ránu pěkná zima).

a5

a6

Další cíl bylo horské městečko Soller, asi nejkrásnější zastávka – ze všech stran obklopené vysokými horami, s úzkými kamennými uličkami a historickou dráhou tramvaje, kde jsme si dali zmrzlinu…

a7

a8

Odpoledne jsme dojeli do Palmy, kde je bohužel příšerný provoz a parkovat na ulici se dá maximálně dvě hodiny, takže jsme se sotva stihli zorientovat, sednout si do kavárny na džus a trochu těch googlemap, dojít do historického centra a prohlédnout si (zvenku) největší památky, ale byli jsme spokojení.

a9

a10

a11

Na zpáteční cestě jsme si pak dali druhou zmrzlinovou přestávku ve městě Inca, které je prý třetí největí na ostrově, ale jediná jeho zajímavost je ta, že tam chodí domorodci centrem bosí. To jsem tedy ani nefotila :D

Taky jsme nevynechali obligátní výlet lodí, i když jsme asi měli, protože byly zrovna fakt velké vlny a mně nezbylo než ohodit bok lodi :D ale koupačka na volném moři byla jako obvykle skvělá.

a12

No a pak už jenom poslední procházka po pláži a rozloučení s mořem na blíže nespecifikovanou dobu… ale někdy zas určitě ;)

a15

1 komentář:

  1. Více fotek! Za týden mě to taky konečně čeká, jen trochu vedle, do Barcelony:)

    OdpovědětVymazat

Když budete komentovat bez přihlášení, vyplňte prosím aspoň jméno :)