pondělí 1. října 2012

Odjíždění

Už jsme se docela aklimatizovali. Popravdě mi přijde neuvěřitelné, že ještě před týdnem jsem vařila chilli con carne v kuchyni v Alliance Building a dneska jsme večeřeli knedlíčkovou polívku a housky s rybičkovou pomazánkou, podepisovali rezervační smlouvu na byt a vůbec jsme už docela zažití. Jenom ta čeština odevšad je pořád trochu nezvyk, ale to chce ještě pár týdnů – podobné problémy jsem měla i po návratu z třítýdenního jazykového kurzu :)

Jen jsem kvůli výpadku netu okolo odjezdu a relativního nedostatku času po příletu (nestíhám a ani nemám chuť číst žádné sociální sítě ani blogy ani diskusáky a čtvrteční noviny jsem dočetla dnes ráno), takže nebylo kdy popsat náš poslední den v Irsku – úterý. Od nedělní noci pršelo jako z konve až do našeho středečního odletu, jen v úterý to naštěstí zesláblo natolik, abychom si byli schopní zajít pro oběd (abychom před odpolední předávkou bytu zase nezaprasovali kuchyň, rozhodli jsme se pro tradiční fish&chips z takeaway obchůdku za rohem a jedli jsme je z papírového pytlíku) a pak večer do hospody na večeři – rozlučku s krajany.

IMG_5808

(Připadá mi to mnohem dál než týden, když to teď mám popisovat – jako by se ten čas znásobil počtem uražených kilometrů.)

Rozhodli jsme se zajít do Schoolhouse Hotelu – jednak je z dobrých restaurací asi nejblíž, jednak tam vaří opravdu dobře a pak v tom byl taky kus symboliky: sem jsme šli se Štěpánem na naši první večeři v Irsku – a teď i na tu poslední. Dala jsem si velkou mísu rybího chowderu a Jirka beef&Guinness pie.

IMG_5815

IMG_5820

Přišli všichni: Štěpán, Jirkův týmový kolega Eda, který na přelom roku plánuje přesun do Švýcarska, a jeho spolubydlící Honza se Stáňou – ti se zase budou pravděpodobně stěhovat do Kalifornie. Dorazila dokonce i Jirkova recruiterka Dana a dala si půlpintu Guinnesse v naprosto neodolatelné pidiskleničce, kterou pro mě po vypití velkoryse stopila :)

IMG_5826

IMG_5835

Jirka si dal nejdřív Smithwicks a pak weissbier a bylo celkem veselo, jen Štěpán a Stáňa se z nás různými způsoby snažili vyrazit pohlaví očekávaného potomka, které jsme neprozradili (především proto, že to sami nevíme jistě a nechceme šířit dohady). Teorie ale byly zajímavé. Ještě bude legrace :)

Kolem deváté se většina účastníků zvedla a odešla na komediální představení nějakého známého kolegy… a my se šli vyspat na cestu.

2 komentáře:

Když budete komentovat bez přihlášení, vyplňte prosím aspoň jméno :)