pátek 20. dubna 2012

Česko-irská dumka

Vždycky, když se vrátím z ČR do Irska (dobře, bylo to zatím jenom dvakrát, ale nemám důvod si myslet, že by se to mohlo změnit), dostanu depku, protože v přímém srovnání nejvíc vyniknou ty špatné stránky obou zemí.

V Česku bolí, jak jsou všichni protivní (“jéžiš, vy budete platit kartou, jóó?”), mizerná úroveň politické kultury, miniaturní jazykový trh a z toho vyplývající fakt, že spousta skvělých věcí tu vždycky bude nedostupná (související problém je konzervativnost, která pohřbí spoustu dalších dobrých projektů), neustálá přednasranost většiny lidí a zkrátka to, že všechno je problém. V Irsku vadí nelogičnost strašné spousty běžných záležitostí (MHD počínaje a webovými stránkami institucí zdaleka nekonče), to, že se tu skoro nic neděje (a to nejsem žádná party grrrl, jak všichni víte) a tak nějak hlavně to, že je tady každé roční období mdlé jako potřetí zalitý sáček pigi čaje.

Doma to bylo z extrému do extrému - v zimě byly mrazy, v létě vedro, oba extrémy jsem špatně nesla a ze začátku si tady libovala. Jenže jsem tu strávila jen malý kousek léta, podzim a zimu - a sice jsem byla ráda, že tu prakticky nemrzlo, ale na druhou stranu, tady se prostě celý rok SKORO NIC NEDĚJE. Na podzim z povinnosti zežloutlo pár listů, ale nebyla to zdaleka taková nádhera jako u nás. Teď na jaře potkávám sem tam rozvetlý nebo zelenými lístky obrašený strom... ale kam se to hrabe na naše sakurové aleje. A zima bez sněhu, když mám být upřímná, to je taky jak školní rok bez prázdnin.

A teď mi řekněte, co mám dělat. Ono já si zase zvyknu, zvlášť až si půjčíme auto a vypadnem za Dublin do věčně zelených plání a přírodních parků... ale na dlouho to prostě nevidím.

4 komentáře:

  1. ale tak co. ber to jako zkušenost. víš, že tam navždycky nebudete, tak co. pak byste mohli někam jinam. nevim teď, jak se jmenuje ten US stát, co má krásnej podzim. vermont?
    http://traveler-life.com/wp-content/uploads/2011/06/vermont.jpg
    http://msnbcmedia2.msn.com/j/msnbc/Components/Photo/_new/080910-vermont-leaves-hmed-1135a.grid-6x2.jpg
    Mady

    OdpovědětVymazat
  2. ale jo, je to - jenže jsme zas už plánovali, jestli tu nezůstat dýl, a teď zase nevíme. Ovšem jestli někam na podzimní výlet, tak určitě do Kanady (ten Vermont bude teda podobnej, taky se tam těží javor a podobně :))

    OdpovědětVymazat
  3. Chápu, tohle přírodní koloběhování by mi taky chybělo...
    Tak co třeba něco blíž k nám? Francie? :P

    OdpovědětVymazat

Když budete komentovat bez přihlášení, vyplňte prosím aspoň jméno :)