úterý 21. února 2012

Valentýn a Pancake Tuesday

Nikdy jsme si na Valentýna nepotrpěli natolik, abychom dychtivým obchodníkům dávali vydělat na posrdíčkovaných zamilovaných nesmyslech. Na druhou stranu, svátky jsem vždycky měla ráda, a to prakticky jakékoli. Těžko se to vysvětluje lidem, kteří vždycky začnou vykřikovat něco o "slavení na povel" - mě prostě baví "zvláštní příležitosti", sváteční vaření a pečení, neobvyklé činnosti, rekvizity a oslavy. Kompromisně jsme proto Valentýna využívali většinou k tomu, abychom si zašli na večeři; nic natolik významného, aby se dalo říct, že tomu propadli, ale zase si aspoň symbolicky vyhradit večer pro sebe a náš vztah. Většinou jsme se jedním dechem snažili trochu to zlehčit, taková Doba kamenná není zrovna extra romantický restaurant ;)

To ale bylo v ČR, kde jsme jasně cítili, že Valentýn "není doma". V Irsku byla situace jiná - tady je ten svátek tak nějak přirozený a ani regály s bonboniérami, kytkami a valentýnkami neiritovaly tak jako doma. Naopak, docela se mi líbily, stejně jako další valentýnské tradice, třeba Red Velvet Cupcakes, a rozhodla jsem se, že je na Valentýna upeču. Jenže to by nebyl Google, aby mě nevypek: Red Velvet Cupcakes byly celý den v kuchyňkách a Lvíček si jeden vzal na svačinu. Tak přece nebudu péct to samé, řekla jsem si a rozhodla se upéct valentýnské kokosky, obarvené na růžovo potravinářským barvivem připraveným na ty cupcaky.


Jenže jsem přišla domů - shodou okolností to bylo v úterý, jediný den, kdy z práce nechodíme spolu, protože Lvíček má pravidelný večerní meeting - a na stole stála ve váze růže a vedle ní valentýnka! No, cítila jsem se zahanbená a měla jsem pocit, že to blbý kokosky nemůžou vynahradit, ale Lvíček byl i za ně rád :).



No a dneska, týden po Valentýnu, bylo Masopustní úterý, neboli Shrove Tuesday. Po předchozí zkušenosti jsem se skoro celý týden těšila na palačinky nebo lívanečky - z dosavadních zážitků, ať už šlo o tematické jídlo k Halloweenu, na Thanksgiving nebo na Vánoce, jsem si vyvodila, že Google je stejný magor do svátků, jako jsem já, takže pancakes na Pancake Tuesday prostě být musí. (Pro jistotu jsme si je udělali v neděli k snídani, abychom nebyli zklamaní - ale stejně!)

A byla jsem zase překvapená: nejenom, že byly, ale na speciálním stole u snídaně bylo lívanečků, palačinek a smažených placiček asi pět nebo šest druhů. A k obědu prý byly jako dezert taky. Dala jsem si borůvkové s javorovým sirupem... mňam!

5 komentářů:

  1. Juuuuu! Asi se mi chce pracovat v Googlu! Nehodláte v HK otevřít pobočku, třeba? :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bych se snad i přestěhovala :)) ale nevím o tom, bohužel.

      Vymazat
  2. Wow, to vypada uzasne! Ja to mam se svatky podobne jako Ty, proste to beru jako dobrou prilezitost k tomu, abysme si vyhradili specialni cas na sebe, abych mela duvod neco upect a tak. Koukam, ze Google na vas nesetri! To je dobre! Mam rada, kdyz se v praci delaji tyhle ruzny specialni dny a tak ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viď :) Jako jsou věci, co tam nejsou ideální, ale tohle miluju. Bude mi to chybět, až mi skončí kontrakt :/

      Vymazat
  3. Musela jsem sníst dneska talíř palačinek, dostala jsem na ně neuvěřitelnou chuť a nedalo se s tím nic dělat!:-)) Chci taky takovou práci, fakt že jo!:-D

    OdpovědětVymazat

Když budete komentovat bez přihlášení, vyplňte prosím aspoň jméno :)