neděle 1. ledna 2012

Vánoce v Česku 2. - Předsváteční údržba

Proč že jsme vlastně ve čtvrtek vstávali tak brzo? Moje zubařka na mě měla během Vánoc čas jen v tuhle nekřesťanskou hodinu (což jí naprosto nezazlívám) a kromě toho jsme museli dojet ještě na Budějovickou. Za pár minut jsem byla venku, se sundaným zubním kamenem a bez kazů, zatímco Lvíček v pustém DBK nestihnul pomalu ani zaparkovat. Kromě Billy se nezdálo, že by v nákupáku cokoli žilo, tak jsme zase nasedli do půjčené fabie a odjeli se nasnídat na Anděl, kde jsem měla sraz s kamarádkou. Přišla, až když jsme dojedli (skvělé jahodové cheescaky), vyměnily jsme si čokoládového leprikóna a ručně pletený zvonek, který namouduši vypadá jak z prodejny lidových řemesel, a s Lvíčkem jsme dostali na srpen pozvání na svatbu. Ilča se obdivuhodně trefila do termínu, kdy jsme stejně zhruba plánovali strávit zhruba týden doma, takže to nejspíš fakt vyjde.

Po obědě šel ke své zubařce Lvíček a v rámci údržbového dne následovala návštěva tchynina kadeřníka (já si v Irsku prostě na nějaké zásadnější sestřihy, nedejbože barvení netroufnu). Jako další část předvánočního kolotoče jsme na chvilku zaskočili za babičkou na motolskou JIPku a pak zpátky na Anděl na plurk sraz, kam jsem ostudně přišla jako iniciátor pozdě. Holky se ale zabavily dobře a já se dočkala upozornění od ostrahy, že se v celém areálu nesmí fotit (wtf?), když jsem se pokoušela o dokumentaci. Pár fotek jsem ale pořídit stihla:



Zátiší s jedlými irskými suvenýry:


Většina lidí se začala sbírat kolem půl šesté - a my taky, protože nás ještě čekala cesta do Mníšku za kamarády, na večeři a nocleh. Prvotní plán Petra s Lenkou byla blízká "česká klasika", ale když nám dali vybrat mezi tím a pizzerií... my, co jsme na českou kuchyni nikdy moc nebyli a v posledních měsících úplně odvykli, jsme jednomyslně hlasovali pro pizzu. A byla výborná, pizza i pizzerie - na městečko velikosti Mnišku se nebojím říct, že vynikající. Mimo jiné měli presso bez kofeinu, což je pro mě jeden ze znaků slušnější restaurace, a nadstandardně příjemnou obsluhu :). Hostitelům jsme přivezli malou lahev whiskey, z které jsme po návratu degustovali a na oplátku ochutnávali křivoklátskou medovinu nahřívanou na kamnech, k tomu brouzdání po filmových trailerech na Apple TV a na závěr nerušený spánek v srdci brdských lesů - hrozně fajn večer. Ale stejně jsme se už nemohli dočkat, až v pátek v klidu složíme hlavu i všechno ostatní u babičky a dědy.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Když budete komentovat bez přihlášení, vyplňte prosím aspoň jméno :)