neděle 24. července 2011

Aklimatizace

Za dva dny jsem se aklimatizovala. Minimálně teplotně. Když jsme v sobotu vyrazili k moři, střídaly se chvíle, kdy sluníčko zalezlo za mraky a foukal studený vítr, s obdobími slunce pálícího naplno. Potom, co jsem si dvakrát sundala a zase nasadila svetr, mě to přestalo bavit a vrzla jsem svetr do kabelky. Vydrželo mi to i v obdobích stínu, a to mohlo být maximálně 19 stupňů. Už jsem se nedivila Štěpánovi, který po roce (s asi dvouměsíční přestávkou) v Irsku běhal v jedenáct v noci venku v krátkém rukávu.

Včera byl vůbec extrémně pěkný a slunečný den (dlužno říct, že velmi pěkné a příjemné tu zatím byly VŠECHNY dny, jen včera bylo skoro pořád slunečno, což za chvíli začne skoro jít až na nervy :D ale nestěžuju si). Až natolik, že jsem si vypálila krásný červený dekolt :).

U moře bylo mimochodem hezky - až na to, že tam nebylo moře. Dno je tu u pobřeží tak placaté, že pokles hladiny o pár (desítek) centimetrů znamená odliv o několik set metrů. Když jdete po chodníku vedle kamenné zídky, jaká bývá jen na nábřežích, podvědomě očekáváte kousek za ní vodu; a třeba i na Street View je vidět, že tam skutečně v jiné roční či měsíční době bývá. Když jsme tam šli my, nebyla tam. Za zídkou byl kus pláže s naplavenými mušlemi, pak písek, písek, písek, sem tam vlhčí místo, kus bahna nebo louže, písek a na horizontu tenká modrá stužka. Chtěli jsme dojít k vodě, ale když jsme to viděli, vzdali jsme to.

Odpoledne jsme byli v nejznámějším místním parku - Stephen's Green. Je relativně malý a s námi tam byla půlka Dublinu, takže nebylo skoro vidět na trávu, jak se všichni opalovali. Jestli to mám k něčemu přirovnat, tak k Petřínu na prvního máje - s tím rozdílem, že Petřín je o hodně, hodně větší ;).

Teď se jdu koukat na Top Gear v premiéře na BBC a pak vám možná ještě popíšu dnešní brunch :)))

3 komentáře:

  1. S tím slunkem mě teda štveš! Já jsem z těch našich 13 stupňů na dovolené zmrzlá jaště teď... :D

    OdpovědětVymazat
  2. sorry :))) Puffin, příště nejezděte takhle v druhý půlce července, to je v ČR hnusně skoro vždy, co jsem tak vypozorovala... ;)

    OdpovědětVymazat

Když budete komentovat bez přihlášení, vyplňte prosím aspoň jméno :)