středa 27. července 2011

Kompenzátor a jiné legrácky

Být expat neznamená zapomenout na legraci. Ba naopak, srandy se tu užije víc než dost; problém je ale dostat zhusta situační gagy z reality na papír. Ono to totiž zdaleka tak nevyzní, ale stejně se pokusím.

Nejlepší zásek se povedl Štěpánovi na nedělním brunchi. Sám se za něj později označil za "korunovaného krále faux pas pro rok 2011". Kluci se den před Lvíčkovým nástupem bavili samozřejmě o práci a nějakým způsobem se dostali k e-mailové notaci. "...takže ty můžeš mít jiří plus píča zavináč příjmení..." rozváděl Štěpán modelový příklad, zatímco já se nad syntaxí zamyslela ne z technického, ale z lingvistického hlediska, a opáčila "to si budu pamatovat".

Chvíli na mě nechápavě zíral a pak mu ten výklad došel. Já se zlomila smíchy, u něj bylo vidět, jak nenachází adekvátní reakci a vymýšlí nějakou přijatelnou únikovou cestu. Střídavě se smál a styděl a když nabral síly na pokračování, snažil se žehlit "jiří plus skvělá úžasná inteligentní..." a já už nemohla.

A nášup legrace na jeho účet jsem si užila za pár desítek minut ještě jednou - když jsme ho vzali do našeho dočasného ubytování, aby si od Lvíčka překopíroval nějaké seriály. Byla jsem zrovna v jiné místnosti, ale v okamžiku, kdy jsem zaslechla, že se Lvíček chystá diktovat heslo na wi-fi, jsem okamžitě letěla do obýváku, abych viděla, jak se bude Štěpán tvářit.

"Je to jedna-eprechaun," vyslovil Lvíček zřetelně a ten pohled... ten stál fakt za to. Výmluvný "to-si-děláte-srandu" výraz mu vydržel asi minutu, pak potřásl hlavou a pravil "Vy jste fakt hrozný!" a po chvíli "Vy to Irsko zničíte! ...Boží!"
(Vysvětlivky pro tápající: http://en.wikipedia.org/wiki/Leprechaun; 1=l)

A ten kompenzátor v titulku? To je vlastně dublinská Jehla, vysokánský, úzký monument v centru severního břehu, o níž Štěpán prohlásil "no uznej, že si tím (Irové) něco kompenzujou!" Od té doby o ní Lvíček mluví jako o Kompenzátoru. Záchvaty smíchu jsem měla jak ze samotné špice, tak z jejího inovativního označení.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Když budete komentovat bez přihlášení, vyplňte prosím aspoň jméno :)