čtvrtek 28. července 2011

Zatím se mi nestýská

(Stejně jako Lvíček svým včerejším uznalým výrokem, že tu doposud ani jednou nepršelo, to možná zakřiknu - ale chtěla jsem to napsat.)

Myslím, že před pár lety bych to mnohem víc prožívala. Stoprocentně bych to prožívala smrtelně, kdybych tu byla sama. A věřím, že se to s postupem času ještě zhorší, čím dýl tu budu :)) ale pravda je taková, že rodinu mám na Skypu a slyším i vidím se s nimi častěji než doma, kamarády na internetu, a tam se skoro nic nezměnilo, a po bytě ani nevzdechnu - a byl to byt, kam mě přivezli z porodnice, kam jsem utíkala ze školky, kam jsem celé dětství jezdila za prarodiči a který jsem si pak (v rámci finančních možností) zvelebila a vyparádila; byt, kde nikdy nebydlel nikdo jiný než naše rodina a který jsem myslela, že strašně obrečím, protože je v posledním patře v zeleni a byl z něj nádherný výhled a já už ho nikdy neuvidím - a ani teď, kdy to píšu, se ve mně nic nepohnulo.

Ani nějak často nemyslím na domov, vlastně jenom tehdy, kdy nemůžu v supermarketu sehnat nějakou naprostou samozřejmost typu celého kmínu nebo kuřecích čtvrtek, případně kdy se snažím místní chaotickou hromadnou dopravou naplánovat cestu na nějaké vzdálenější místo (a pak se naštvu a jdu radši tři čtvrtě hodiny pěšky, protože v místním špagetáriu autobusových linek se nedá vyznat ani s pomocí webového plánovače - idos a vůbec DPP pozlatit!).

Jestli na něco myslím, tak na dobu, kdy budu moct pracovat (tj. psát, případně vyhledávat job offery a připravovat se na ně) bez toho, abych byla jako na hanbě uvázaná k jediné židli, kam dosáhne internetový kabel. Na dobu, kdy budu moct zásobit kuchyň jinými než úplně a naprosto nejzákladnějšími potravinami, a na dobu, kdy mi do obýváku nebudou koukat lidi chodící po okolní cestě (temporary accomodation je v přízemí). A ta doba by měla nastat už příští víkend.

(Doufám, že nám do té doby sakra aspoň někdo přijde uklidit - dneska je to týden, co tu bydlíme, a úklid by měl být jednou týdně, tak hergot!)

9 komentářů:

  1. :D zvládáš to dobře... jen tak dál, držím palce ať vše vychází! :D

    OdpovědětVymazat
  2. jó, kmín je jedině v Česku :-D
    jinak v Dublinu máš výhodu, že můžeš na spoustu středoevropských potravin narazit v polských obchodech ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jo, polský obchod by tu dokonce měl být někde blízko, ale zatím jsem ho nenašla - totiž zatím jsem ho ani nějak moc nehledala, v provizoriu se snažím vařit co možná nejjednodušeji. Kmín jsem už v jednom krámě objevila, ale už jsem si začala pořizovat hranaté TESCO kořenky a tahle je jiná a kulatá, tak se mi tam nehodí :D a TESCO má jenom mletý... bóže.

    Taky mě zarazilo, že kořenicí směsi jako u nás (na mleté, na pizzu, na guláš...) tady nevedou prakticky vůbec, maximum, k čemu došli, jsou směsi bylinek. A podobně tristní je situace s čaji, mají černý, černý, černý + jeden nebo dva druhy bylinkového/ovocného, orgie ovocných příchutí jako u našich pickwicků, zlatých šálků atd. se naprosto nekonají.

    OdpovědětVymazat
  4. Statečná holka, tak to pěkně zvládej čím dál stejně. :)
    Jo, a hele, Quanti, kdybys chtěla něco poslat, stačí říct... ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Jani, nevím, jestli tam ještě je, ale kousek od centra bývalo Aldi, kde měli (nejen)německé potraviny za babku :))
    tady je store locator, tak se mrkni, kde je v Dublinu máš:) http://www.aldi.ie/ie/html/store_locator.htm

    Za ovocný čaj se nedoplatíš, ale sehnat se dá. Já ho chodila kupovat do prodejny zdravé výživy v shopping centru, jak je knihovna. Třeba tam ještě bude. Ale počítej s tím, že zatímco černý čaj koupíš za pakatel, za ovocný dáš za krabičku několik eur..

    OdpovědětVymazat
  6. holky díky - Tajf, jo, na Aldi jsem narazila, když jsme byli pro PPSN, i když jsem nebyla vevnitř. A ovocný mám zatím z M&S - euro pade za krabičku, to se docela dá :)

    OdpovědětVymazat

Když budete komentovat bez přihlášení, vyplňte prosím aspoň jméno :)