úterý 16. srpna 2011

Podzimní nostalgie

Časopis Apetit mi určitě odpustí trochu reklamy :) Sleduju ho na Facebooku, kde mění "profilové fotografie" vždy podle aktuální obálky. A ta nová je sice nenápadně, ale zato naprosto a totálně podzimní.


Raný podzim, takové to babí léto, je mojí nejoblíbenější částí roku. Nevím proč, možná to dělá to sluneční světlo, že je se zkracujícími se dny takové měkčí. Možná listy stromů, pozvolna se barvící do dechberoucích odstínů. Mockrát jsem nad tím přemýšlela a nikdy jsem na to nepřišla. Ale s nastupujícím podzimem, tím obdobím zhruba od konce srpna do konce září (když je příznivý rok, třeba i do konce října), se cítím mnohem spjatější s přírodou i... jak to vyjádřit... s kolektivním nevědomím, s kulturně-historickou pamětí našich dějin? Zní to pateticky, já vím. Ale když se toulám po úpatí Košťálova, kde člověk kromě houbařských dálnic málokdy potká živáčka, vždycky se mi do vědomí derou pravěcí a raně středověcí obyvatelé a návštěvníci toho kraje.

Ta doba už se blíží a já mám obavu, že právě v tomhle období budu nejnáchylnější k tomu, aby se mi začalo nehorázně stýskat. Protože pro podzim mám prostě slabost - a zároveň je pro mě podzim takovou výsostně domácí záležitostí. Tak mi držte palce, ať to nějak překonám... :)

5 komentářů:

  1. Krásný podzimní barvy, zrovna ráno jsem na ten obal koukala a říkala si to samé..

    OdpovědětVymazat
  2. Dneska byla krásná mlha taková opravdu podzimní jako kdyby dorazilo babí léto:-) a jinak apetit a muffinky s hruškama jsou skvělý:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Já Tě úplně chápu!!! Taky mám tuhle slabost pro podzim, co už visí ve vzduchu...

    OdpovědětVymazat
  4. mimochodem, časopis apetit by tě měl velebit! my už ho dávno neodebíráme, ale na Tvůj popud jsem zrovna tohle číslo zase koupila! :)

    OdpovědětVymazat
  5. jé! tak doufám, že za to aspoň stálo :D

    OdpovědětVymazat

Když budete komentovat bez přihlášení, vyplňte prosím aspoň jméno :)