pátek 12. srpna 2011

Sklep internetowy

Tchánovci se tenhle týden vrátili z dovolené. Před odjezdem se mi tchyně přes Skype pochlubila: "Tak jsem byla nakupovat ve sklepě! Potřebovala jsem s sebou čaje, tak jsem zašla do sklepa a přinesla si je." Trochu jsem se po téhle informaci zastyděla.

Vysvětlím. Lvíčkovi rodiče nám nejenom umožnili vyspat se poslední noc v ČR na vlastních postelích, protože o následujícím víkendu do našeho bytu naběhli, rozebrali je a odvezli spolu s lůžkovinami, ale taky nás ukecali, ať v bytě necháme všechno, co by mohlo být ještě využitelné.

Trochu odbočím. Měla jsem velkou špajzku. Byla to celá jedna vestavěná skříň a ačkoliv cca 3 poličky zabíraly formy na pečení, plastové krabičky, méně používané spotřebiče a takováhle verbež, pořád zbývala cca polovina a ta zdaleka nebyla prázdná. Rýže, těstoviny, marmelády, konzervy, káva, čaj... Ráda jsem se cítila určitým způsobem potravinově "zajištěná" :). Tchyně nemá špajzku žádnou (ostatně stejně to mám teď já). Má kuchyň do L a v několika jejích skříňkách uchovává pohotovostní zásobu základních potravin.

Když jsme se dozvěděli, že se budeme stěhovat, samozřejmě jsem stopla nákup nových a snažila se do maximální míry spotřebovat staré zásoby. Byla jsem na sebe skoro i hrdá, do jaké míry se mi to podařilo - přesto byla tchyně fascinovaná tím, že si z našich trvanlivých potravin zařídili ve sklepě "krám" a že může chodit "nakupovat do sklepa". (To zkrátka je a vždycky bude otázka perspektivy :).)

Tenhle týden jsme ale i my mohli říct, že jsme byli nakupovat ve sklepě. Polském. Polsky sklep znamená obchod a na Henry Street je jich hned několik. Mají tam tvaroh, mák, uzené, mouku, čokolády Milka, čaje Babiččin košík a spoustu dalších "středoevropskostí". Slovenský obchod je sice ještě o pěkný kus dál, ale určitě se tam aspoň jednou vypravíme. Droždí, Granko, Kofola, Bonpari a dokonce i měsíčková Indulona, to už jsou docela slušné taháky :))

(Ilustrační obrázek tentokrát není můj; sprostě jsem ho ukradla z internetu, ale zachycený objekt odpovídá realitě :))


Žádné komentáře:

Okomentovat

Když budete komentovat bez přihlášení, vyplňte prosím aspoň jméno :)