čtvrtek 27. října 2011

Záplavy

V neděli jsme se chystali na výlet. A samozřejmě od rána pršelo. Nijak zásadně, ale když jsme si na mapě našli, že od vlaku k zámku je to ještě asi dva kilometry nezpevněnou cestou, odhadli jsme, že brodit se v bahně s deštníkem nebude úplně to pravé ořechové a výlet odpískali. Když po obědě déšť trochu polevil, vyrazili jsme aspoň na procházku, ale po pár stovkách metrů se průtrž mračen zintenzivnila a v kombinaci se silným větrem deštník poskytoval jen minimální přístřeší, takže jsme jen obešli kousek řeky a přes nejbližší most se vrátili domů.


Déšť ani vítr nepřestával. Když jsem větrala před spaním, napršelo mi na noční stolek. To by nebyla za normálních okolností nijak šokující situace, ale dovolím si popsat strukturu ložnice - okna se otevírají vyklopením ven, takže za bezvětří by do bytu nemělo napršet vůbec, a noční stolek byl asi dva metry šikmo od okna. Takže tak.


V pondělí ráno si počasí na pár hodin odpočinulo, takže jsme přešli do práce suchou nohou, ale už někdy kolem desáté to začalo. Déšť. Déšť strašný. Přišla jsem do kuchyňky a myslela jsem, že nám myjí okna, protože na skle nebylo vidět jednotlivé kapky, jen souvislý proud vody. Se stejnou intenzitou to pokračovalo celý den a večer už bylo jasné, že moje přání, aby se "vypršelo" do doby, než půjdeme domů, se ani zdaleka nevyplní.


Měli jsme sice deštníky, ale domů jsme dorazili s mokrem v botách (ze silnice, která se prostě nedala přejít suchou nohou) a s kalhotama durch (auto projíždějící pod mostem, kde nešlo uhnout, mě ohodilo do pasu louží).


Už tolik nefoukalo, ale pršelo až do noci... a ráno jsme zjistili, že to zaplavilo některé prostory, jeden obchoďák na západě Dublinu, hromadu podzemních garáží (včetně našich, protože na jednom z výtahů, který do nich zajíždí, byla cedulka "lift flooded"), v průjezdech pod mosty, které jsou většinou v dolíku, zůstávala utopená auta a dokonce to spláchlo jednoho policajta a babku v suterénním bytě. Maminka mi taky psala už v osm ráno SMSku, jestli jsme v pořádku, zato tchyně o ničem nevěděla a naše zpráva, že jsme ok, ji akorát dezorientovala :)).


Až na ten výtah a dopravní problémy kolegů, kteří místy přijížděli v úterý až v hlubokém dopoledni (a podobně špatně se prý dostávalo v pondělí domů, čemuž se nedivím), se nás dublinské záplavy nedotkly. Ale pršelo fakt masivně.

3 komentáře:

  1. Nojo, jak u nás v tom sedmadevadesátým, to taky bylo hup a najednou záplavy jako prase...
    Každopádně hlavně že jste v pořádku. ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Když jsem zprávu o povodních v Dublinu četla v ČTK a dávala na web, tak jsem na vás myslela a doufala, že jste v pořádku :)

    OdpovědětVymazat
  3. jé, díky :) potěšilo :)

    škoda, žes zmizela z plurku, btw...

    OdpovědětVymazat

Když budete komentovat bez přihlášení, vyplňte prosím aspoň jméno :)