čtvrtek 22. září 2011

Be sure to wear some flowers in your hair

Květiny jsme ve vlasech neměli, když jsme v neděli vyrazili do San Fran. Ale aspoň jsme si přejeli Golden Gate v otevřeném kabrioletu :)


Na široké, dlouhatánské dálnice plné spousty, spousty aut i o víkendu jsme si už stačili zvyknout. Vjezd do města byl ale šok. Na rozdíl od placatého, doširoka rozprostřeného profilu Silicon Valley, tohle bylo velkoměsto, s nahuštěnými ulicemi a přehnaně vysokými domy. Udělalo se mi z toho až špatně, naštěstí se navigace nezasekla (jak bylo jejím dobrým zvykem) a dovedla nás bezpečně do garáží na Union Square.


Ohromovalo mě, jak mi to město přišlo hnusné. Úplně strašlivě. V průběhu dne jsem se s ním trochu smířila, ale stejně se mi vůbec nelíbilo. Působilo to, jako byste vzali ty nejošklivější velké budovy první poloviny 20. století, namačkali je co nejvíc na sebe a několikrát zvětšili do výšky. Přidejte klasickou hektickou a neosobní atmosféru velkoměsta a obvyklou dávku turistů. K lepšímu dojmu nepomohlo ani sluníčko.


Pro snídani jsme si skočili do osvědčeného Starbucksu. Totiž osvědčeného - do té doby jsme snídali nebo svačili v malých, klidných Starbucksech s pohodovou a vlídnou atmosférou. Tenhle se atmosférou blížil burzovnímu ruchu - všichni se mačkali, překřikovali a spěchali. Umluvila jsem Lvíčka na teplou, slanou snídani (rozpečený sendvič se šunkou a sýrem), za což byl nakonec rád. Já taky. Šance na obsazení jednoho z asi dvou stolečků byla naprosto nulová, takže jsme se šli nasnídat zpátky na Union Square a svět začal být trochu příznivější. Přesunuli jsme se na roh náměstí vystát si frontu na Cable car.


Několik jich přijelo skoro nebo úplně vyprodaných, a když jsme byli konečně na řadě, ukázal nám průvodčí na opačnou stranu otevřené části vozu. Sedačky byly ale plné - nejdřív jsme nechápali, a pak nám to došlo: pojedem na stupačkách! Lvíček byl nadšený, já měla trochu strach, ale jelo se poměrně pohodlně. Držela jsem se radši oběma rukama, když jsme projížděli neskutečně kopcovitým terénem nahoru a zas dolů, okolo Chinatownu až na jednu z konečných několik bloků od přístavu.


(Všechny fotky jsou z Cable caru, na první vidíte kus Union Square.)

3 komentáře:

  1. tss, člověk se tady snaží, ponocuje, abyste měli ráno něco na čtení, a vy takhle? Příště se na vás vykašlu!

    OdpovědětVymazat
  2. Juuu, super, ze San Fran jsem ještě reportáž nečetla! Cable car na stupačkách, to vypadá na skvělej zážitek! <3
    Ale jinak teda velkoměstskou nechuť chápu, taky by mi to asi úplně nesedělo...
    A jen houšť, těším se na další... ;)

    OdpovědětVymazat

Když budete komentovat bez přihlášení, vyplňte prosím aspoň jméno :)